5 hirdetési trükk, amivel megduplázhatod a foglalásokat!

Okos hirdetési trükkökkel növelheted szállodád foglalásait. Mutatjuk, hogyan lesz a hotelhirdetés Googleben hatékonyabb és eredményesebb!
Hirdetési trükkök a foglalások megduplázásához

Hirdetési trükkök a foglalások megduplázásához

A szállodai piac egyre telítettebb, a vendégek pedig rengeteg ajánlat közül választhatnak, amikor nyaralásukat vagy üzleti útjukat tervezik. Egy hotelnek ma már nem elég csupán jó szolgáltatást nyújtani – azt is el kell érni, hogy az érdeklődők a rengeteg hirdetés és weboldal között éppen a te ajánlatodat válasszák. De hogyan tudod elérni, hogy ne csak kattintások, hanem valódi foglalások szülessenek?

Mutatunk 5 hirdetési trükköt, amivel akár meg is duplázhatod a foglalásaid számát!

 

1. Használj célzott kulcsszavakat

Az online hirdetések sikerének alapja a megfelelő kulcsszóválasztás. Nem elég általános kifejezésekre hirdetni, mint például „hotel Budapesten” – hiszen ez túl széles, és hatalmas a verseny. Ehelyett érdemes specifikus kulcsszavakra fókuszálni, például:

„családbarát hotel Balaton partján”, „wellness szálloda akció hétvégére” vagy „business hotel reptér közelében”.

Minél konkrétabb a kulcsszó, annál nagyobb az esély arra, hogy az érdeklődő valóban foglalást is indít. Ez a stratégia különösen akkor működik jól, ha a hotelhirdetés Googleben fut, hiszen a Google keresésekben már eleve aktív, szándékvezérelt felhasználók találkoznak az ajánlataiddal.


 

2. Emeld ki az egyedi ajánlatodat

Minden szálloda kínál szobát és reggelit – de mit tudsz te többet adni? Lehet ez ingyenes parkolás, welcome drink, családbarát programok, wellness részleg vagy egyedi panoráma. A hirdetés szövegében mindig hangsúlyozd az USP-t (Unique Selling Proposition), azaz azt a különlegességet, ami miatt a vendégek téged válasszanak.

Például: „Foglalj nálunk, és ajándékba kapsz egy belépőt a közeli fürdőbe!” – az ilyen apró ösztönzők sokszor döntő tényezők.

 

3. Készíts remarketing kampányt

A legtöbb érdeklődő nem azonnal foglal. Lehet, hogy körülnéz, összehasonlít más ajánlatokkal, majd elfelejti az oldaladat. Éppen ezért kulcsfontosságú a remarketing: az a technika, amellyel újra eléred azokat a felhasználókat, akik már jártak a weboldaladon, de még nem döntöttek.

Egy jól beállított remarketing kampány a Google Display hálózaton vagy a közösségi médiában emlékezteti a potenciális vendéget a szállodádra, és visszatereli a foglalási oldalra.

 

4. Optimalizáld a hirdetési szöveget és a landing oldalt

Sokszor előfordul, hogy a hirdetés ugyan kattintásokat hoz, de a foglalás mégsem történik meg. Ez gyakran a gyenge hirdetésszöveg vagy a rosszul felépített landing oldal hibája.

A jó hirdetés rövid, figyelemfelkeltő és tartalmaz egy világos cselekvésre ösztönzést, például: „Foglalj most, és élvezd a 20% kedvezményt!” A landing oldalon pedig átláthatóan kell bemutatni a szállodát, egyértelmű „Foglalás” gombbal, egyszerű lépésekkel. Ha a felhasználó sokáig keresgél, elveszítheted.

 

5. Használj szezonális kampányokat

A szállodaiparban a szezonalitás óriási szerepet játszik. Egy téli időszakban futtatott wellness-kampány, egy húsvéti családi csomagajánlat vagy egy nyári fesztiválhoz kapcsolódó promóció sokkal nagyobb hatást érhet el, mint egy általános hirdetés.

Érdemes tehát a hirdetéseket az aktuális eseményekhez és időszakokhoz igazítani, és mindig új, releváns ajánlattal előállni. Ez frissíti a kommunikációt, és növeli a vendégek érdeklődését.

A szállodai foglalások növelése nem csupán azon múlik, hány emberhez jut el a hirdetésed, hanem azon is, hogyan kommunikálsz velük. A célzott kulcsszavak, az egyedi ajánlat kiemelése, a remarketing, a megfelelő szövegezés és a szezonális kampányok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a hirdetésből valódi foglalás szülessen.

A digitális versenyben ma már nem az nyer, aki a legtöbb pénzt költi hirdetésre, hanem az, aki a legokosabban építi fel a stratégiáját.

Ha ezeket a trükköket következetesen alkalmazod, jó eséllyel megduplázhatod a szállodád foglalásait – és ezzel hosszú távon erősítheted a piaci pozíciódat.